Ветеринарна кардіологія

У ветеринарній клініці "Ексвет" приймають два лікарі-кардіологи.

Олександра Красиловець - лікар-кардіолог ветеринарної клініки "Ексвет", м. ОдесаВетеринарний лікар-кардіолог Олександра Вікторівна Красиловець
Олександр Мирний - кардіолог ветеринарної клініки "Ексвет", м. ОдесаВетеринарний лікар-кардіолог, кандидат наук Олександр Миколайович Мирний

Коли тварині потрібна консультація кардіолога

Є симптоми, видимі для власників, що можуть вказувати на проблеми серцево-судинної системи:

• бліді чи синюшні слизові,
  • задишка,
  • кашель,
  • непереносність навантажень,
  • короткочасна втрата свідомості,
  • у котів порушена опора на одну або дві тазові кінцівки, рідше на передні кінцівки (це може бути ознакою тромбоемболії).

Такі ознаки не є специфічними, але потребують негайного звернення до лікаря.

Іноді захворювання серця не мають видимих ознак, їх може визначити на прийомі ветеринарний лікар загальної практики. Часто проблеми із серцем виявляють тільки під час скринінгу перед будь-яким оперативним лікуванням, санацією ротової порожнини та іншими маніпуляціями, що потребують анестезії

Кардіологічні захворювання у собак та котів можуть протікати та прогресувати непомітно для власників аж до розвитку тяжких станів. Аби уникнути негативного прогнозу, ми радимо проходити профілактичну діагностику. Регулярність профілактичних обстежень залежить від віку. До 5 років рекомендовано відвідування тваринкою кардіолога раз на два роки (якщо немає патологій). Якщо є патології, то залежно від ситуації. Якщо тварина старша 5 років, то для порід ризику рекомендовано відвідування кардіолога щороку.

Що робить кардіолог на прийомі

• вступає в контакт з власником тварини, збирає повний анамнез життя та хвороби улюбленця,
  • проводить клінічний огляд: пальпацію, аускультацію серця та легень, вимірювання пульсу,
  • виконує УЗД серця та ЕКГ (електрокардіографію).

По УЗД серця можна виключити структурні зміни у серці. По ЕКГ можна визначити зміни ритму серця, тобто порушення провідності. Це два абсолютно різні дослідження, спрямовані на виявлення патологій різних груп. Їх цілком достатньо для стандартного обстеження. Якщо є зміни ритму серця по ЕКГ, рекомендується проведення добового контролю ЕКГ за допомогою апарату Холтера.

При підозрі на дирофіляріоз використовують лабораторний експресс-тест.

Які кардіологічні хвороби бувають у тварин

Дирофіляріоз — дуже поширене в нашому теплому регіоні паразитарне захворювання, при якому серце уражене гельмінтами-дирофіляріями. Хворіють переважно собаки. Хворобу переносять комарі. Заражаються майже всі собаки, яким не проведено профілактичну обробку.

У котів найчастіше зустрічається гіпертрофічна кардіоміопатія (ГКМП). Породна схильність — мейн-куни, британські коти, шотландські та регдолли. Крім того, літні коти схильні до артеріальної гіпертензії та потребують періодичного вимірювання й контролю артеріального тиску.

У собак, залежно від віку та породи, часто зустрічається ділатаційна кардіоміопатія (ДКМП), до якої схильні собаки великих порід, та ендокардіоз мітрального клапана, переважно у собак дрібних порід.

Вроджені вади серця зустрічаються рідше. Можуть бути спадковими або сформуватися спонтанно.

Як лікують кардіопатології

Мало які хвороби серця у тварин можна вилікувати кардинально. Більшість захворювань потребують довічного лікування. Після постановки точного діагнозу пацієнтові підбирають необхідну схему лікування та препарати.

Паразитарне кардіозахворювання дирофіляріоз ми можемо вилікувати повністю та регулярно профілактувати.

Вроджену ваду серця - незарощення Боталової протокк - лікуємо хірургічно.

Записатися на консультацію до лікаря-кардіолога можна за телефонами ветеринарної клініки "Ексвет" (048)7065906, (067)4810881, (093)9073636, (095)0648216.